Saturday, December 4, 2010

kau pergi buat selamanye.... Allah lebih sayang nya. :'(



15 november 2010 atuk pergi dgn keadaan yg tenang :) walaupun dlm mse 2 mnggu dia tidak lg bermaya aku sempat jge nye. walaupun sekejap. aku sedih bila di saat2 akhir bila bsmenye aku mnjage atuk aku dlm mse 2 mnggu itu pun semnggu 2x sabtu n ahd. last aku jge atuk aku 12 nov time 2 aku da jnji ngan atuk aku nk jge dia time aku nk blik atuka aku nk kasi duit bembelanjaan utk kolej. tp aku ckp aku akn dtg mnggu akn dtg nnt.. nnt kte jmpe lg ye tuk. tp bila aku ingt saat kehilangana atuk aku, atuk aku pesan kat aku " ain atuk da xlme ain amek duit uat belanje" aku time tu xase dia akn pergi. aku da berjanji nk dtg next week. so aku mmg blik nk jge. atuk aku msih ade tenaga lg dia bole berckp beborak senyum makan tp tu ari jmaat dia mmg ade tenaga aku happy tgk atuk sehat, pakcik aku pun telah mbwk sorg dr.sign dgn wife dia nurse time aku bersyukur atuk dah ley borak ckit2. aku pun tlong nnk jge atuk n ape yg perlu uat time kesusahan yg mnlanda time tu.. aku jge atuk di saat dia hembuskan nafasnye terakhir aku sebut nme aku n pnggal "ATUK2" atuk still bukak mata aku sedih bila atuk dgr pngglan aku walau macam mne pun aku kne pg klas esokan arinye.. aku salam atuk aku even atuk aku mmg xbermaya n tlalu lemah. aku salam dan aku bkata ssuatu,atuk ain blik dlu tau tok nnt kte jmpe n borak2 tau2 cium atuk uat kali terakhir.. isnin 15 nov aku menerima pngglan dr mummy. aku dpt rsekan yg call niy ade prtanda bruk.dgn nada mummy slow aku da dpt ase atuk pergi uat selame2nya. jatung atuk tak bdenyut pd pkul 645 slpas pakude tukarkan pampers atuk. makdek plak nk siap2 g kje. makdek perasan atuk tak bergerak makdek check2 dan pnggl pklang ia juga tlah mnjage atuk dlm mse 2mnggu. pklang mngesahkan atuk tidak lg bernafas.. bila disaat akhir aku kehilangan atuk kesayangan membuatkan semua ahli keluarga
amat sedih... yang pergi tetap pergi.. yang hidup kena la teruskan hidup.. buat atuk kesygan kami. abu bakar bin amin. AL-FATIHAH~ 1924-15nov2010

0 comments:

Post a Comment